#

Inter Parts sponsorem załogi FSO Polonez 2000 Rally

02/12/2016

Z przyjemnością ogłaszamy, że w najbliższym Rajdzie Barbórka Legend będziemy wspierać załogę FSO Polonez 2000 Rally

Olsztyńska załoga FSO Polonez 2000 Rally to kierowca Adam Dowgird i pilot Marcin Klonowski. Podczas Barbórki Legend w roku 2011 i 2012 załoga Adam Dowgird/Michał Syroka uplasowała się najwyżej spośród samochodów polskiej produkcji. W latach 2010-2015 FSO Polonez 2000 C Adama Dowgirda stanął na starcie kilkudziesięciu imprez w kraju i zagranicą.

 

O samochodzie:

Marka: FSO
Model: Polonez 2000 C
Rok produkcji: 1987
Okres produkcji modelu: 1978-1987
Liczba cylindrów silnika: 4
Pojemność silnika: 1995 cm³
Moc: 150 KM
Prędkość maksymalna: 150-160 km/h

Opis modelu: FSO POLONEZ 2000 grupy B z sezonu 1987. Była to najbardziej zaawansowana homologowana konstrukcja polskiego samochodu rajdowego - osiągającą moc rzędu 150-180 KM. Auto zostało wyposażone w zmodyfikowany 2 litrowy, dwuwałkowy silnik FIATa, kłową skrzynię biegów, dyferencjał o zwiększanym tarciu oraz krótkie przełożenie główne. Te modyfikacje pozwalają rozpędzić się do 100 km/h w czasie 7,5 sek oraz osiągnąć prędkość maksymalną 160 km/h. Nadwozie rajdowego Poloneza zostało całkowicie przebudowane, modyfikacje miały na celu wzmocnienie i odelżenienie auta. Zawieszenie zostało obniżone i utwardzone, seryjne amortyzatory zostały zastąpione amortyzatorami Bilstein.

Do dziś nie zachował się żaden oryginalny egzemplarz rajdowego Poloneza.

 

Informacja o konkretnym egzemplarzu:

Replika rajowego FSO POLONEZA 2000 grupy B z sezonu 1987 -> FUN PAGE
Replika została zbudowane od podstaw zgodnie z homologacją gr B. oraz szczątkową dokumentacją fotograficzną auta z roku 1987. Wygląd i oklejenie wozu wzorowane na egzemplarzu o nr rejestracyjnym WAT 775Z, którym pod koniec sezonu 1987, w Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski ścigał się Marian Bublewicz, zdobywając tytuł Mistrza Polski.

Większość modyfikacji opiera się na rozwiązaniach stosowanych w latach 80 w OBRSO (Ośrodek Badawczo Rozwojowy FSO). W związku z tym że wóz bierze udział w zawodach sportowych, zostały zastosowane współczesne rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa:

  • klatka jest bardziej rozbudowana i zgodna ze współczesnym załącznikiem J,
  • fotele i pasy maja współczesną homologację rajdową.

Podczas Barbórki Legend w roku 2011 i 2012 załoga Adam Dowgird/Michał Syroka uplasowała się najwyżej spośród samochodów polskiej produkcji. W sezonie 2013 załoga Adam Dowgird/Ala Gnatowska zdobyła tytuł Mistrza Classic Auto CUP w klasie Oldtimer Sport 2000. W tym samym roku Podczas Rajdu 1001 Jezior załoga Poloneza wygrała klasyfikację generalną rajdu, wygrywając jednocześnie klasę markową FSO.

Banner newsletter

Banner narzędzie.interparts.pl

Kontakt z naszym handlowcem

Piotr KamińskiKoordynator ds. rozwoju rynku

606 672 140

Leszek Suchodolski(woj. mazowieckie)

660 420 612

Robert Kosowski(oddział Białystok, Ogrodniczki)

728 954 466

Grzegorz Fedorowicz(woj. dolnośląskie)

696 025 656

Adrian Kruszewski(woj. pomorskie - obsługa stacjonarna z CE)

784 045 326

Rafał Parciak(woj. warm.-mazurskie, podlaskie, pomorskie)

664 742 041

Jacek Stawiarski(woj. małopolskie, świętokrzyskie, podkarpackie)

666 368 638

Maciej Klessa (woj. wielkopolskie)

662 270 766

Firma Inter Parts jest Beneficjentem środków z  Unii Europejskiej w ramach programu Narodowa Strategia Spójności

Mazury Gold & Country Club
Logo Mazury Golf & Country Club