#

30 lat Inter Parts: Wywiad z Przemysławem Tetykiem, Członkiem Zarządu firmy

17/06/2021


Wywiad z Przemysławem Tetykiem, Członkiem Zarządu Inter Parts

Z przyjemnością prezentujemy wywiad z Przemysławem Tetykiem, Członkiem Zarządu Inter Parts. Wywiad przeprowadzony przez dziennikarza portalu BusinessPL w całości dostępny jest na stronie portalu. KLIKNIJ TUTAJ ABY PRZEJŚĆ DO WYWIADU.

 

Inter Parts Sp. z o.o. - Wywiad - Członek Zarządu Przemysław Tetyk

  • MOTORYZACJA

Inter Parts Sp. z o.o. jest jednym z czołowych dystrybutorów części, akcesoriów samochodowych i motocyklowych oraz wyposażenia warsztatowego na rynku polskim. Dzięki bezpośredniej i wieloletniej współpracy z największymi producentami z całego świata, oferuje produkty najwyższej jakości. Przedsiębiorstwo posiada nowoczesne centrum logistyczne oraz ponad 20 oddziałów sprzedaży. Firma należy do grupy zakupowej Nexus International.

Specjalnie dla BusinessPL ekskluzywnego wywiadu na temat działalności firmy udzielił Pan Przemysław Tetyk, Członek Zarządu Inter Parts Sp. z o.o.

Proszę powiedzieć, jaka była geneza powstania przedsiębiorstwa Inter Parts i jakie momenty były najważniejsze w historii jego rozwoju?

Lata 90-te ubiegłego wieku były okresem, kiedy powstało wiele firm branży automotive. I takie też ma początki firma Inter Parts. Rodzinny biznes i pierwszy sklep motoryzacyjny w Olsztynie. Potem przeprowadzki na coraz większe obiekty i w końcu budowa siedziby oraz magazynu w Stawigudzie, gdzie firma funkcjonuje od 2006 roku. Przez blisko 10 lat byliśmy członkiem grupy zakupowej Group Auto Union Polska, a od 2014 roku działamy w ramach struktury Nexus International - międzynarodowej grupy zakupowej skupiającej dziesiątki dystrybutorów na całym świecie. Ten prężny rozwój powodował, że rozrastało się nasze zaplecze magazynowe. W Stawigudzie dysponujemy dwiema halami wysokiego składowania o łącznej powierzchni ponad 15 000 m2, a obecnie finalizowana jest budowa nowego magazynu w ramach współpracy z firmą Inter Land, obsługującą nas w zakresie logistyki. Inter Parts jest też koordynatorem i współorganizatorem międzynarodowej sieci nieautoryzowanych warsztatów samochodowych pn. Nexus Auto, w której na dzień dzisiejszy znajduje się ponad 100 warsztatów w samej Polsce.

Inter Parts posiada szerokie portfolio oferowanych produktów i usług. Czy może Pan przedstawić szczegółowo ofertę firmy?

Kształt oferty jest bardzo przemyślany, staramy się aby każdy produkt był dostępny w kilku wariantach cenowych, od różnych producentów. Współpracujemy ze 158 dostawcami z całego świata, większość to renomowani dostawcy z Europy, główne rynki importu to Niemcy, Francja, Włochy. Oczywiście współpracujemy także z fabrykami z naszego kraju. Zatem każdy pojedynczy produkt jest dostępny w wariancie budżetowym, średniej półki oraz w wersji premium i to w kilku możliwych opcjach jeśli chodzi o producenta. Obecnie w ofercie spółki jest ponad dwieście dwadzieścia tysięcy indeksów magazynowych.

Do kogo szczególnie kierujecie swoją ofertę i co wyróżnia ją na tle konkurencji?

W naszym biznesie nabycie dobrego towaru w dobrej cenie to tylko oczywiście połowa sukcesu. Części samochodowe muszą znaleźć nabywców. Dzięki bardzo szerokiej ofercie, nasze portfolio jest jednym z najbogatszych w kraju. Spółka działa na wielu płaszczyznach sprzedażowych, co pozwala nam być w miarę bezpiecznym w dzisiejszych, chaotycznych czasach. Sprzedaż dzielimy na krajową i zagraniczną. Ta pierwsza jest podzielona na kilka segmentów: nasze własne oddziały, w których odbywa się handel przede wszystkim detaliczny, niezależni odbiorcy hurtowi, sklepy motoryzacyjne, warsztaty samochodowe, a także mocno rozwijające się sklepy internetowe. Sprzedaż zagraniczna dotyczy głównie nabyć wewnątrzwspólnotowych na terenie Unii Europejskiej, choć mamy także odbiorców w innych rejonach świata.

Firma Inter Parts kieruje dystrybucją poprzez sieć fili oraz centrum logistyczne. Czy może Pan powiedzieć kilka słów na temat zaplecza magazynowego oraz opowiedzieć o możliwościach sprzedażowych firmy?

Cała sprzedaż przechodzi przez nasze Centrum Logistyczne w Stawigudzie, usytuowane kilka kilometrów od Olsztyna, idealnie położone przy drodze ekspresowej S51. Stąd towar wyrusza codziennie we wszystkich możliwych kierunkach do naszych klientów, a także do naszych filii, których obecnie mamy 23.

W jakim obszarze rynku motoryzacyjnego widzicie Państwo potencjał na dalszy rozwój?

Nasza sprzedaż jest mocno zróżnicowana, rozwijamy jej wszystkie składowe o których już pisaliśmy. Jednak trwająca ponad rok pandemia bardzo mocno rozwinęła segment e-commerce, i to nie tylko w naszej branży, ale w całym handlu. Tu widzimy najmocniejszy trend wzrostowy i tu się bacznie przyglądamy.

Jakość oferowanych produktów to dla Państwa priorytet, dlatego współpracujecie wyłącznie ze sprawdzonymi i renomowanymi dostawcami. Czy chciałby Pan szczególnie wyróżnić któreś firmy – Państwa najważniejszych partnerów?

Oczywiście jakość produktu to priorytet, szczególnie gdy mówimy o branży samochodowej, gdzie przekłada się to na bezpieczeństwo. Nasz biznes oparty jest na bardzo dużej grupie dostawców z najwyższej światowej półki. Jest ich jednak tak wielu, że nie sposób wszystkich tu wymienić.

Wiele osób ma problem z wyborem właściwych części motoryzacyjnych. Czym powinniśmy się kierować przy ich wyborze? Czy zawsze tańsze zamienniki są gorsze?

I tu mamy bardzo ważny szczegół, który odróżnia nas od innych branż. Jest klika grup produktowych gdzie wybranie odpowiedniej części nie jest problemem, nawet dla kompletnego laika, ale jednak większość części samochodowych potrzebuje specjalisty, który to profesjonalnie dobierze konkretny produkt do konkretnego samochodu. Bez wiedzy, dobrych narzędzi w postaci odpowiednich programów informatycznych przy dzisiejszym zróżnicowaniu na rynku, mnogości modeli aut nie jesteśmy w stanie sobie poradzić. Naturalnie konieczność fachowej pomocy w doborze produktu jest dla nas pewnych handicapem. Co do ceny produktu, z jednej strony możemy się kierować zasadą czym drożej tym lepiej, jednak z drugiej wiele znakomitych zamienników ma bardzo korzystny poziom cenowy. Przyglądając się wahaniom cen, muszę powiedzieć, że części samochodowe od wielu, wielu lat właściwie taniały, pierwsze odbicia w górę widzimy obecnie, przy dużej „pomocy” zawirowań po pandemicznych.

Inter Parts przez 30 lat działalności zbudował jedną z wiodących pozycji wśród dystrybutorów części i akcesoriów motoryzacyjnych. Proszę powiedzieć, co jest strategicznym potencjałem Państwa firmy i kluczem do jej sukcesu?

Wydaję mi się, że naszym kluczem, który wiele drzwi otworzył i nadal otwiera to podejście do klienta, bliska kooperacja, nasza lojalność i bardzo często wręcz przyjaźń.

Inter Parts to wciąż dynamicznie rozwijająca się firma. Jakie najważniejsze inwestycje przedsiębiorstwa miały miejsce na przestrzeni ostatnich kilku lat?

Najważniejsza inwestycja jest obecnie przed nami. Budujemy nowe Centrum Logistyczne, położone kilkaset metrów od obecnego. Magazyn, który powstaje ma powierzchnię 23500 m2, z czterema poziomami składowania – co daje imponujący wynik ponad 90 000 m2 i będzie jednym z najnowocześniejszych w kraju. Prócz tego obiekt będzie posiadał 3000 m2 powierzchni biurowej, z nowoczesnymi salami konferencyjnymi. Sam magazyn będzie naszpikowany nowymi systemami, a praca ludzka w dużej części będzie zastąpiona automatyką. W samym tylko segmencie obsługi B2C docelowo będzie można wysłać 50 000 paczek dziennie. To pierwsza faza projektu, ponieważ zakładamy rozbudowę hali i docelową powierzchnię 40 000 m2.

Przemysł motoryzacyjny znacznie ucierpiał z powodu pandemii koronawirusa. Czy obecnie trwa nadal regres na rynku i odczuwają go Państwo równie silnie?

Całe szczęście nasza branża nie była objęta żadnymi dodatkowymi restrykcjami i zakazami. Naturalnie lockdown wprowadzony w kraju zatrzymał ludzi w domach, słabnąca mobilność obniżyła wielkości sprzedażowe, szczególnie na wiosnę 2020, ale co najważniejsze nasz magazyn, nasze oddziały mogły pracować. Niestabilność sytuacji była bardzo niekomfortowa, problemy z dostawami, braki informacyjne, chaos na granicach, także zwykły strach o zdrowie towarzyszył nam prawie przez rok. Mam nadzieję, że obecnie pomału wychodzimy z tego niezwykłego czasu. Koronawirus odbił się także negatywnie na naszych kontaktach międzyludzkich, kontakty biznesowe nabrały innej formy, niekoniecznie lepszej. Pandemia także przesunęła termin oddania do użytku naszego nowego Centrum Logistycznego.

Jak ocenia Pan przyszłość branży, w której działa firma, jakie są w związku z tym plany przedsiębiorstwa?

Branża, szczególnie w naszym kraju ma obecnie dobry czas. Wielu ludzi z powrotem przesiadła się do swoich aut, w dobie pandemii porzuciliśmy transport zbiorowy, mocno rozwijający się wcześniej carsharing przeżywa obecnie trudną sytuację. To wszystko powoduje wzrost sprzedaży części samochodowych, co przekłada się na nasze biznesy. Oczywiście bolączką od wielu lat jest kwestia zaniżanych marż i wojenek cenowych wśród dystrybutorów. Spółka Inter Parts ma plany zwiększania swojej obecności na mapie dystrybucyjnej części do samochodów, na pewno mocnym impulsem będzie otwarcie nowego magazynu. Liczymy także, że zaangażowanie i innowacyjność naszych Partnerów: Nexus International oraz Nexus Automotive Central Europe będzie pomocne w osiąganiu nowych, ambitnych celów.

Oprócz aktywności biznesowej, równie ważna jest działalność prospołeczna. W jaki sposób angażują się Państwo w działalność pozabranżową?

Inter Parts od lat angażuje się w we wspieranie sportu. W przeszłości współpracowaliśmy z kierowcą rajdowym, Zbigniewem Staniszewskim. Wspieraliśmy także klub koszykarski Inter Parts AZS Olsztyn, a obecnie zaangażowaliśmy się w projekt sportowy AZS Indykpol Olsztyn – męski zespół siatkarski grający w Pluslidze. Prócz tego lubimy wspierać inicjatywy społeczne, jak na przykład Nidzicki Fundusz Lokalny, dla którego przekazaliśmy środki finansowe na stypendia dla młodzieży mającej trudniejszy start w nauce. Drobnych form wsparcia jest mnóstwo – staramy się na bieżąco reagować i pomagać w lokalnych przedsięwzięciach.

Inter Parts w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia powstania firmy. Z jakich dotychczasowych osiągnięć są Państwo najbardziej dumni? Czy ta rocznica jest dla Państwa wyjątkowym wydarzeniem i szczególnie obchodzona?

Najbardziej dumni jesteśmy ze swoich pracowników, współpracowników bez których nie byłoby nas w tym miejscu, a także z naszych stałych, wspaniałych partnerów biznesowych, zarówno po stronie zakupu jak i sprzedaży - Serdecznie Wam dziękujemy za wspólne lata! Co do rocznicy: obecne czasy sprawiają, że huczne świętowanie należy przełożyć na później. Staramy się pomagać naszym klientom, stąd też nasza akcja #przegońwirusa, w ramach której wsparliśmy kilkuset klientów pakietami umożliwiającymi funkcjonowanie w okresie pandemii. Organizujemy też dwie duże jubileuszowe akcje promocyjne, w których do wygrania są m.in. auta dostawcze. Inwestycja w klienta i jego rozwój to nasza największa satysfakcja. W naszym przypadku hasło przewodnie firmy: Twój Sukces, Nasza satysfakcja jest nie bez przyczyny… a poświętujemy razem za rok.

Czego można Wam życzyć w ten wyjątkowy rok?

Z okazji 30-lecia – wytrwałości w realizacji celu, mocy dobrej turbiny, trochę szczęścia i dużo zdrowia dla Wszystkich. Natomiast z okazji mam nadzieję kończącej się, ale jednak dalej trwającej pandemii – normalności i spokoju!

 

Nowy terminal zakupowy

Banner newsletter

Banner narzędzie.interparts.pl

Kontakt z naszym handlowcem

Piotr KamińskiKoordynator ds. rozwoju rynku (woj. mazowieckie)

606 672 140

Leszek Suchodolski(woj. mazowieckie)

660 420 612

Jacek Szulta(woj. pomorskie)

882 359 640

Robert Kosowski(oddział Białystok, Ogrodniczki)

728 954 466

Grzegorz Fedorowicz(woj. dolnośląskie)

696 025 656

Rafał Parciak(woj. warm.-mazurskie, podlaskie, pomorskie)

664 742 041

Jacek Stawiarski(woj. małopolskie, świętokrzyskie, podkarpackie)

666 368 638

Maciej Klessa (woj. wielkopolskie)

662 270 766

Firma Inter Parts jest Beneficjentem środków z  Unii Europejskiej w ramach programu Narodowa Strategia Spójności

Mazury Gold & Country Club
Logo Mazury Golf & Country Club